×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
رفع تعهد ارزی صادرکنندگان متعامل با این بانک بالای ۸۰ درصد است

به گزارش نویسانیوز؛ مدیرعامل بانک توسعه صادرات گفت: طبق اعلام بانک مرکزی افرادی که رفع تعهد ارزی خود را انجام نداده باشند، ارائه خدمات و تسهیلات بانکی برای آن‌ها متوقف می‌شود و بانک با کسانی که بخشی از ارزهای خود را بازنگردانده باشند، مذاکره و دلیل عدم برگشت را پیگیری می‌کند زیرا، گاهی اوقات مشکلاتی در سامانه‌ها و یا دلایل منطقی وجود دارد که بانک توسعه صادرات سعی می‌کند تا این مشکلات را برطرف کند. البته مشتریانی که رفع تعهد ارزی آن‌ها کمتر از ۸۰ درصد باشد، معدود است.

باتوجه به اینکه بانک توسعه صادرات به عنوان بانک تخصصی و توسعه‌ای در حوزه صادرات به ویژه صادرات غیرنفتی کشور فعالیت می‌کند، تمام شعب آن هم خدمات ارزی و هم ریالی ارائه می‌دهد. این بانک از زمان تاسیس در ۲۷ کشور به خصوص کشورهای همسایه در تامین مالی پروژه هایی چون انتقال گاز، برق و… همکاری کرده است.

این بانک علاوه بر خدمات مالی به صادرکنندگان در زمینه برگشت ارزهای صادرات، رفع تعهد واردات و ارائه خدمات بانکی با صادرکنندگان همکاری می‌کند که دکتر علی صالح آبادی، به مناسبت روز ملی صادرات درباره چگونگی ارائه تسهیلات به صادرکنندگان، شرایط آن، چگونگی بازگشت ارزهای صادراتی و … توضیحاتی ارائه کرده که در ادامه آمده است.

مدیر عامل بانک توسعه صادرات ضمن اعلام میزان پرداخت تسهیلات ارزی و ریالی در نیمه نخست امسال، گفت: زمانی که نرخ ارز افزایش پیدا می‌کند، تقاضا برای تسهیلات ارزی کم می‌شود که اکنون متقاضیان دریافت تسهیلات ارزی نسبت به گذشته کمتر شده و تقاضا برای دریافت تسهیلات ریالی نیز با افزایش مواجه شده است.

– داشتن کارت بازرگانی تنها شرط برای دریافت تسهیلات به صادرکنندگان است؟

داشتن کارت بازرگانی برای دریافت تسهیلات به صادرکنندگان شرایط لازمی است اما کافی نیست زیرا، علاوه بر آن شرایطی دیگری هم چون صادرکننده بالقوه یا بالفعل بودن، بازگرداندن ارزهای صادراتی یا ارائه برنامه صادراتی شرکت به بانک نیاز است. صادرکننده باید اسناد صادراتی خود را به بانک ارائه دهد و افرادی که قصد صادرات دارند هم باید برنامه صادراتی خود را به بانک تحویل دهند و در کنار آن باید ارزهای خود را هم به کشور برگرداند بنابراین، اگر صادرکننده‌ای شرایط لازم برای دریافت تسهیلات را داشته باشد، نباید از خدمات بانک محروم شود.

– چگونه می‌توان رتبه صادراتی کشور در جهان را ارتقا داد؟

ابتدا باید زیر ساخت‌های صادراتی کشور ارتقا پیدا کند که این زیرساخت‌ها از حمل ونقل تا ایجاد شرکت‌های صادراتی را شامل می‌شود. یکی از اقدامات بانک تامین مالی توسعه بندر چابهار بوده است که با این اقدام ظرفیت بارگیری این بندر از ۲٫۵ میلیون تن به بیش از ۸٫۵ میلیون تن رسیده است. در این زمینه، برنامه بانک توسع صادرات این است تا از شرکت‌های کوچک و بزرگ صادراتی در قالب اعطای تسهیلات پروژه و سرمایه در گردش حمایت کند. با توجه به اینکه صنایع بزرگ صادرات محور و ارزآوری چون صنعت پتروشیمی و فولاد در کشور وجود دارد، این بانک تامین مالی خوبی برای آن‌ها انجام داده است که تعدادی از آن‌ها سال گذشته و برخی دیگر امسال به بهره برداری رسیده و خواهند رسید.

همچنین، در زمینه پروژه‌های فولادی نیز با تامین مالی‌های صورت گرفته از سمت بانک توسعه صادرات تا آخر سال پروژه‌های بسیاری به بهره برداری می‌رسد که مجموع سرمایه گذاری بانک در این پروژه‌ها حدود دو میلیارد دلار است که اینگونه اقدامات ظرفیت صادراتی کشور را بالا می‌برد.

از آنجا که در حال حاضر چند عامل صادرات کشور را تحت تاثیر قرار داده که یکی از آن‌ها شیوع کرونا است که این امر هم قیمت و هم حجم تقاضا برای کالاها را در سطوح جهانی کاهش داد و از طرف دیگر محدودیت‌های خارجی هم کاهش صادرات را تشدید کرده است. اگر اکنون که فروش نفت کاهش پیدا کرده است، ارزهای حاصل از صادرات غیرنفتی کامل به چرخه اقتصادی کشور برگردد، واردات مدیریت شود و اولویت واردات بر مواد اولیه تولید و کارخانجات باشد، بخش عمده‌ای از نیازهای وارداتی کشور را می‌توان با آن‌ها تامین کرد.

همچنین، با توجه به اینکه صنایع پایین دستی نفت مستعد سرمایه گذاری هستند که می‌توان پروژه‌های متعددی برای آن‌ها ترسیم کرد، صنایعی چون پتروشیمی و فولاد از جمله صنایع مستعد ارزآوری برای کشور هستند، زیرا مواد اولیه این گونه محصولات در داخل کشور موجود است که در کنار آن‌ها می‌توان صنایع کوچکی چون صنعت فرش را هم ارتقا داد.

– میزان تسهیلات پرداختی به صادرکنندگان در پارسال و امسال چقدر است؟

تسهیلاتی که به صادرکنندگان در سال گذشته پرداخت شد بیش از ۸۵۰۰ میلیارد تومان بوده که پیش بینی می‌کنیم این رقم برای پایان امسال به ۱۰ هزار میلیارد تومان برسد. اگر صادرکنندگان شرایط لازم را برای دریافت تسهیلات داشته باشند، بانک آمادگی این را دارد که تسهیلات بیشتری بپردازد. از سوی دیگر، تا شش ماهه ابتدایی امسال بانک توسعه صادرات در مجموع معادل ۶۲۰۶ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده که ۴۳۱۴ میلیارد تومان آن مربوط به تسهیلات ریالی و ۱۸۹۲ میلیارد تومان دیگر نیز برای تسهیلات ارزی است.

– چه وثایقی از مشتریان برای ارائه تسهیلات دریافت می‌شود؟

وثایقی که از متقاضیان دریافت تسهیلات می‌گیریم به رتبه سنجی مشتریان بستگی دارد و اگر مشتری از رتبه اعتباری مناسبی برخوردار باشد از آن به جز قرارداد لازم الاجرا و چک یا سفته ضمانت دیگری دریافت نمی‌کنیم. در صورتی که رتبه اعتباری مشتری پایین باشد، از آن‌ها سهام املاک و ضمانت صندوق ضمانت صادرات درخواست می‌کنیم.

– نرخ سود تسهیلات بانک توسعه صادرات به چه صورت است؟

نرخ سود تسهیلاتی که از سمت منابع بانک باشد معادل ۱۸ درصد است و منابع تلفیقی بانک با صندوق توسعه ملی ۱۴٫۵ درصد و برای شرکت‌های دانش بنیان‌ها معادل ۱۲ درصد است. صادرکنندگانی که از سمت صندوق ضمانت صادرات، ضمانت نامه داشته باشند با دو درصد تخفیف از نرخ تسهیلات روبرو می‌شوند.

– کالاهای خاصی در اولویت پرداخت تسهیلات قرار دارند؟

بله، هر چه محصول صادراتی از ارزش افزوده بالاتری برخودار باشد، اولویت بیشتری برای پرداخت تسهیلات دارد. همچنین، در این زمینه حجم یا ارزش صادرات هم حائز اهمیت است و هر چه ارزش صادرات یک شرکتی بیشتر باشد، می‌تواند از ارقام بالاتری از تسهیلات بانک را دریافت کند. تحویل اسناد صادراتی و برگرداندن ارزهای صادراتی از جمله فاکتورهای مهم بانک برای پرداخت تسهیلات است.

اعطای تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان از اولویت‌های مهم بانک است و خدمات ویژه‌ای هم بدین منظور در نظر گرفته است که نرخ سود ۱۲ درصدی، ۳۰ درصد تخفیف برای دریافت کارمزد از جمله این خدمات ویژه برای شرکت‌های دانش بنیان است. همچنین، برای باقی شرکت‌ها در زمینه ارائه وثیقه ملک، ۸۰ درصد ارزش ملک را به عنوان ضمانت قبول می‌کنیم اما برای شرکت‌های دانش بنیان ۱۰۰ درصد ازش ملک را به عنوان وثیقه دریافت می‌کنیم. علاوه براین، صندوق‌های پژوهش و فناوری را نیز به عنوان ضمانت این شرکت‌ها قبول می‌کنیم و با ارائه این ضمانت بانک ضمانت دیگری نمی‌خواهد.

– میزان معوقات بانک توسعه صادرات چقدر است؟

میزان معوقات بانک توسعه صادرات حدود ۱۰ درصد است که بخشی از آن مربوط به تسهیلات ارزی و بخشی دیگر مربوط به تسهیلات ریالی است البته در بخش تسهیلات ریالی معوقات بسیار کم و در بخش ارزی مقداری از آن بیشتر است که دلیل آن هم نوسانات قیمت ارز است.

– وضعیت کلی ترازنامه بانک توسعه صادرات به چه صورت است؟

بخش دارایی‌های بانک در سال ۱۳۹۶ معادل ۲۶ هزار میلیارد تومان بوده که در سال گذشته به ۵۱ هزار میلیارد تومان رسیده است. حقوق صاحبان سهام بانک نیز از ۵۶۸۳ میلیارد تومان در سال ۱۳۹۶ به ۹۴۷۸ میلیارد تومان در پایان سال گذشته رسیده است. بدهی‌های بانک توسعه صادرات که ناشی از جذب سپرده‌ها و منابع جدید است از ۲۰ هزار میلیارد تومان به ۴۱ هزار افزایش پیدا کرده است که نشان دهنده جذب منابع جدید بانک برای اعطای تسهیلات است.

– چشم اندازی از برنامه‌های بانک تا پایان سال ارائه دهید.

تا پایان سال حمایت از شرکت‌های دانش بنیان را دنبال می‌کنیم و به شرکت‌های صادراتی که ارزهای خود را برمی گردانند و جز مشتریان ثابت ما هستند، تسهیلات بیشتری بدهیم و افرادی که مشتری بانک نیستند را هم جذب کنیم. یکی از برنامه‌های بانک نیز این است که شرکت‌های صادراتی که می‌خواهند بخشی از ارز خود را به صورت اسکناس وارد کشور کنند، صرافی بانک آمادگی دارد تا اسکناس مورد نظر را به نرخ آزاد خریداری کند و ریال آن را اگر قبل از ساعت ۱۲ به صرافی مراجعه کرده است همان روز به حساب آن‌ها واریز کند.

حوالجات صادراتی مشتریان از دیگر برنامه‌های بانک تا پایان سال است و افرادی که به کشورهای همسایه صادرات دارند و ارز حاصل از صادرات آن‌ها را دریافت کنیم و به هر نقطه‌ای که بخواهند منتقل کنیم. همچنین، حمایت از شرکت‌های آسیب دیده از کرونا نیز از دیگر برنامه‌ها است که در پی شیوع این ویروس، صادرات آن‌ها به دلایل منطقی انجام نمی‌شود و بانک به آن‌ها تسهیلات داده است، مساعدت می‌شود تا سخت گیری و ارائه خدمات و تسهیلات به آن‌ها قطع نشود.

از سوی دیگر، اگر به دلیل کرونا نمی‌توانند بازپرداخت تسهیلات خود را به موقع پرداخت کنند، برای امهال نیز با آنها همکاری می‌کنیم. همچنین، بهره برداری از بانکداری دیجیتال به ویژه بانکداری شرکتی یکی از اهداف محقق شده بانک است که در پی آن معادل ۱۱۰ شرکت مشتری بانکداری شرکتی هستند که در حال حاضر از تسهیلات بانکداری شرکتی استفاده می‌کنند و برنامه ما این است تا این موضوع را گسترش بدهیم.

– افزایش‌های اخیر نرخ ارز چه تاثیری بر تسهیلات دهی بانک می‌گذارد؟

زمانی که نرخ ارز افزایش پیدا می‌کند، تقاضا برای تسهیلات ارزی کم می‌شود و به همین میزان بر تقاضا برای تسهیلات ریالی افزوده می‌شود؛ به گونه‌ای که در سال گذشته تسهیلات ارزی کاهش و تسهیلات ریالی به دلیل نوسانات ارزی افزایش پیدا کرد. اعداد و ارقام نشان می‌دهد که در سال گذشته اعطای تسهیلات ریالی بانک توسعه صادرات از ۵۱۴۰ میلیارد تومان در سال ۱۳۹۷ به ۷۴۲۰ میلیارد تومان رسیده است که حدود ۴۰ درصد افزایش یافته است.

از سوی دیگر، در این زمان تسهیلات ارزی بانک از ۱۸۰۰ میلیارد تومان به هزار میلیارد تومان کاهش پیدا کرده است و مجموع تسهیلات از ۶۹۶۷ میلیارد تومان به ۸۵۱۶ میلیارد تومان رسیده است که ۲۲ درصد افزایش یافته و این افزایش بیشتر مربوط تسهیلات ریالی بوده است.

 

false
true
false
true
true
true
ضرورت حفاظت از اطلاعات هویتی توسط مشتریان

به گزارش نویسانیوز؛ به اطلاع مشتریان محترم بانک توسعه تعاون می‌رساند این بانک هیچگونه تماسی مبنی بر دریافت اطلاعات شناسایی، کد ملی یا سریال کارت ملی مشتریان به صورت تلفنی با ایشان برقرار نمی‌کند و لذا ضروری است تا عموم هموطنان گرامی نسبت به حفظ اطلاعات هویتی و شخصی خود، حداکثر توجه را داشته و از قرار دادن اینگونه اطلاعات در اختیار افرادی که با عناوین مختلف از جمله جعل عنوان بانک توسعه تعاون اقدام به سواستفاده می‌نمایند، خودداری کنند.

البته بدیهی است که عملاً طرح امکان دسترسی به حساب افراد توسط افراد متفرقه با دراختیار داشتن کد ملی یا سریال کارت ملی اساساً ادعای بی اساسی است که محلی از اعراب نداشته و صرفا جهت سواستفاده مطرح می‌شود.

 

false
true
false
true
true
true
نظرسنجی بانک سرمایه از مشتریان به منظور ارتقای کیفی خدمات بانکداری

به گزارش نویسانیوز؛ این بانک به منظور برآورد میزان رضایت مشتریان از خدمات خود درزمینه بانکداری الکترونیک، «طرح نظرسنجی‎ از مشتریان» را اجرا می‌نماید.

شایان ذکر است این طرح از سوی بانک مرکزی و باهدف آگاهی از نظرات مشتریان در خصوص خدمات بانکداری الکترونیک و تعیین اولویت‌ها در این زمینه انجام می‌شود و مشتریان ارجمند می‌توانند با مراجعه به وب سایت بانک سرمایه به نشانی www.sbank.irو دانلود پرسشنامه، نسبت به تکمیل آن اقدام نموده و سپس پرسشنامه تکمیل شده را تا روز سه شنبه مورخ ۶ آبان ماه به آدرس پست الکترونیکی بانک سرمایه (info@sbank.ir) ارسال نمایند.

false
true
false
true
true
true
مسیر آموزشی مشاغل بانک توسعه تعاون در راستای افزایش مهارت

به گزارش نویسانیوز؛ کریم میرزاخانی مدیر مرکز آموزش و پژوهش بانک توسعه تعاون با اشاره به طراحی نظام نیازسنجی آموزشی در بانک توسعه تعاون گفت: طراحی مسیر آموزشی پست‌ها و مشاغل بانک از برنامه‌های مستتر در نظام نیازسنجی آموزشی محسوب می‌شود که ورودی بسیاری از نظام‌ها و برنامه‌های بانک ازجمله برنامه‌های توسعه هدفمند دانش، بینش و مهارت کارشناسی، معین نمودن مسیر آموزشی سی سال خدمت کارکنان، بهبود ابعاد آموزشی ارتقا و انتصابات شغلی را با رویکرد حرفه‌ای و سیستماتیک فراهم خواهد ساخت.

مدیر مرکز آموزش و پژوهش بانک توسعه تعاون با اشاره به فلسفه بازدهی بلندمدت آموزش و سرمایه‌گذاری سازمان‌ها و بانک‌های پیشرو در آموزش و یادگیری کارکنان، گفت: سیاست‌گذاری و طراحی چنین فلسفه آموزشی بلندمدت و رویکرد سرمایه‌گذاری در سرمایه انسانی، نیازمند طراحی و استقرار نظام نیازسنجی و مسیر آموزشی مشاغل منطبق با استراتژی‌ها و مأموریت‌های بانک می‌باشد.

میرزاخانی طراحی نظام نیازسنجی و مسیر آموزشی مدیران و کارکنان بانک را رویکردی استراتژیک، تخصصی و هدفمند تبیین نمود و گفت: تحقق چنین امری در بانک سبب خواهد شد سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و تخصیص منابع در امر آموزش و توسعه مدیران و کارکنان واقع‌بینانه و هدفمندتر شده و کیفیت و اثربخشی برنامه‌های آموزشی تضمین گردد.

مدیر مرکز آموزش و پژوهش با اعلام خبر طراحی نظام نیازسنجی آموزشی و ترسیم مسیر آموزشی مشاغل بانک، این نوید را به مدیران و کارکنان بانک داد که با عملیاتی شدن این پروژه، همه مدیران و کارکنان بانک این امکان را خواهند داشت که در مدیریت مسیر آموزشی خود در رده‌های مختلف اجرایی، کارشناسی و مدیریتی ایفای نقش نموده و مشارکت داشته باشند. وی اظهار امیدواری کرد طراحی و استقرار ابعاد و عناصر مختلف نظام آموزشی بانک که طراحی نظام نیازسنجی و ترسیم مسیر آموزشی مشاغل بخشی از نظام می‌باشد، دستاوردهای آموزشی مطلوبی ازجمله فراهم ساختن فرصت‌های برابر آموزشی، اهتمام به عدالت آموزشی، برای بانک، مدیران و کارکنان به ارمغان آورد.

false
true
false
true
true
true
بانک ایران زمین، برای فعالیت در سازمانی پیشرو دعوت به همکاری می‌کند

به گزارش نویسانیوز؛ بانک ایران زمین در نظر دارد از داوطلبان پس از کسب امتیاز لازم در آزمون کتبی عملی، آزمون روانشناختی، مصاحبه عمومی و تخصصی و همچنین گزینش و معاینات پزشکی استخدام به عمل آورد.

متقاضیان باید از تاریخ ۲۸ مهر ۹۹ لغایت ۴ آبان ۹۹ به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjeshserv.ir مراجعه و نسبت به تکمیل اطلاعات خواسته شده جهت ثبت نام در سامانه (با عنوان آزمون استخدامی بانک ایران زمین) اقدام کنند.

false
true
false
true
true
true
وضعیت مناسب استفاده از خدمات الکترونیک بانکی نسبت به میانگین جهانی

به گزارش نویسانیوز؛ مهران محرمیان، معاون فناوری های نوین بانک مرکزی در برنامه «سلام صبح بخیر» شبکه ۳ سیما از پیشرفت ها، چالش ها و خدمات ویژه بانکداری الکترونیک گفت و توضیح داد که بانک مرکزی برای حمایت از کسب و کارهای اینترنتی چه اقداماتی انجام می دهد. مختصری از مصاحبه محرمیان را در ادامه می‌خوانید:

مردم، نرم‌افزار موبایل بانک و آدرس سایت و درگاه ورودی اینترنت بانک را از محل مناسب و معتبر دریافت کنند، تا قربانی سودجویان و کلاهبردان نشوند.

شمول مالی (financial inclusion) به این معناست که چه درصدی از مردم حساب بانکی دارند و از خدمات بانکی و به خصوص خدمات بانکداری الکترونیک بهره‌مند شوند. خوشبختانه در این زمینه ما جزو کشورها خوب دنیا هستیم. برای مثال در دورترین نقاط کشور دسترسی به این شبکه با هیچ محدودیتی مواجه نیست.

نئوبانک‌ها (neobank) نوعی از بانکداری دیجیتال هستند؛ بدین معناکه بانک، دیگر حتی شعبه ندارند و کاملاً مجازی است. برای مثال در آسیا ۱۱ بانک به این سبک وجود دارد. ما نیز در تلاشیم بانک هایی ازاین دست طی یک یا دو سال آینده داشته باشیم.

در دنیا و نیز در ایران راه حل فنی برای تجمیع کارت های بانکی بر روی یک فضا در دسترس است اما مسأله عمده مسائل کسب‌وکاری و حقوقی است که مانع از این امر می‌شود. به دنبال پروژه‌ای هستیم که به واسطه آن فیزیک کارت حذف شود. به این ترتیب کارت بانکی براساس استانداردهای بین‌المللی بر روی موبایل قرار می‌گیرد و دیگر نیازی به حمل کارت نیست.

با اجرای رمز دوم پویا در سال گذشته، جرایم مختلف در حوزه فیشینگ کاهش یافت. برهمین اساس برخی جرایم به صفر رسید و برخی دیگر حدود ۹۰ الی ۹۵ درصد کاهش داشت.

تأکید می کنم، مردم نرم‌افزار موبایل بانک و آدرس سایت و درگاه ورودی اینترنت بانک را از محل مناسب دریافت کنند. متأسفانه این روزها بسیاری اینترنت بانک را از طریق گوگل و سایر جستجوگرها، جست وجو می کنند و سپس براساس الگوریتم‌هایی که توسط افراد کلاهبردار استفاده می‌شود، سایتی کاملاً مشابه با درگاه یا سایت واقعی در نتایج نمایش داده می‌شود و پس از آن با ورود اطلاعات توسط مردم، حساب‌شان خالی می‌شود.

درگاه‌هایی که در زمینه شرط بندی و قمار و … استفاده می‌شوند، عمدتاً اجاره‌ای هستند. باید هشدار دهم که این کار غیرقانونی است و متأسفانه افراد با دریافت مبالغی درگاه را در اختیار دیگران قرار می‌دهند. درحال حاضر شناسایی هوشمند درگاه‌ها را در دستور کار داریم و کارگروه‌هایی را فعال کردیم و همکاری نزدیکی با پلیس فتا و دادستانی در این زمینه داریم. برخورد با این مسأله به دلیل حجم و گستردگی آن برای ما حائز اهمیت است و این نوید را می‌دهم که به زودی شاهد این قبیل سایت ها نباشیم.

دو فناوری هوش مصنوعی و کلان داده (big data) موجب تحول بانکداری جهانی است. در فناوری هوش مصنوعی، درگاه های بانکی و همچنین تحلیل و پردازشی که در ادارات مرکزی بانک‌ها انجام می‌شود به صورت هوشمند است. به طور مثال برای احراز هویت از این فناوری در این زمینه می توان بهره گرفت.

 

false
true
false
true
true
true
آیین رونمایی از کارت هواداری باشگاه پرسپولیس

به گزارش نویسانیوز؛ این بانک حامی اصلی تیم پرسپولیس با تولید کارت های هواداری و همچنین ارائه خدمات متنوع به دارندگان این کارت به عنوان یک کارت هوشمند بانکی تلاش کرده تا طیف وسیعی از خدمات کاربردی را به عموم هموطنان و هواداران این باشگاه ارائه دهد.

طرفداران و هواداران تیم توانمند و غرورآفرین پرسپولیس که در سال های متمادی حمایت خود را از تیم و نام پرسپولیس دریغ نکرده اند، می توانند از این پس از امکانات و شرایط ویژه ی باشگاه و کارت هواداری پرسپولیس در سه سطح “هوادار”، “حامی” و “دوآتیشه” بهره مند شوند.

پس از صعود تیم پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا که موجی از شادی و خرسندی عمومی و ملی را در برداشت؛ بانک گردشگری نیز با همراهی باشگاه محبوب پرسپولیس به پاس همراهی میلیون ها طرفدار پرسپولیس از کارت هواداری این باشگاه رونمایی کرد.

مراسم رونمایی از کارت هوادارای پرسپولیس با حضور جمعی از پیشکسوتان این تیم، مدیران باشگاه و مدیران بانک گردشگری در سالن همایش های بانک گردشگری و با رعایت پروتکل های بهداشتی اعلامی از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا برگزار شد و بسیاری از فوتبال دوستان و هواداران این تیم از طریق ویدئوها، لایو اینستاگرام و شبکه های اجتماعی به تماشای این مراسم پرداختند.

عموم هموطنان و علاقه مندان می توانند اخبار مربوط به رونمایی از کارت هواداری پرسپولیس، خدمات قابل ارائه کارت و غیره را از صفحه اینستاگرام بانک گردشگری به آدرس tourism.bank و وب سایت این بانک به نشانی tourismbank.ir دنبال کنند.

false
true
false
true
true
true
دلیل تاخیر در پرداخت وام‌های ازدواج چیست؟

به گزارش نویسا نیوز؛ طی چند ماه گذشته پرداخت وام ازدواج با تاخیر چند ماه همراه بوده و به گفته معاون امور جوانان، علت این تاخیر افزایش غیر منتظره متقاضیان دریافت وام و ایجاد مشکل در تامین اعتبار بانک‌ها است.

 ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری بود که بانک مرکزی با صدور آیین نامه‌ای از افزایش سقف تسهیلات ازدواج و پرداخت ۵۰ میلیون تومان وام ازدواج به زوجین جوان خبر داد.

تسهیلاتی با مدت زمان بازپرداخت ۷ ساله که شامل حال زوج‌هایی که از ابتدای فروردین ماه سال ۹۶ به بعد عقد کرده اما وام خود را دریافت نکرده‌اند، می‌شود.

از زمان اعلام این خبر تا تیرماه نیز پرداخت وام‌های ازدواج به متقاضیان با روال منظمی انجام می‌شد و افراد اندکی پس از ثبت نام و انجام امور اداری آن، وام خود را دریافت می‌کردند.

اما این آرامش و روال منظم چندان پایدار نبود و به تدریج مشکلات پیرامون آن به وجود آمد. تا مدت‌ها یکی از اصلی‌ترین اعتراضات و شکایت‌های زوج‌های جوان عدم همکاری بانک‌ها در تایید ضامن‌های دریافت وام بود.

پستی و بلندی‌های دریافت وام ازدواج

بر اساس بخش نامه بانک مرکزی، بانک‌ها موظف به پرداخت وام ازدواج با یک ضامن معتبر و سفته بودند. با این حال در طول چند ماه گذشته همواره گزارشاتی از سوی متقاضیان از عدم پرداخت وام با یک ضامن شنیده می‌شد. به طوری که بسیاری از بانک‌ها از پرداخت وام با یک ضامن خودداری می‌کردند و وجود حداقل دو ضامن معتبر را برای پرداخت وام ازدواج الزامی می‌دانستند.

پیگیری این موضوع از مسئولین مختلف و ذی‌ربط نیز نهایتاً سررشته تقصیر را به بانک مرکزی می‌رساند و نهادهای مربوطه نیز عدم همکاری بانک‌ها در پرداخت وام با این شرایط را تخلف می‌خواندند.

در نهایت به دنبال افزایش اعتراضات به تخلف بانک‌ها در تایید تضامین وام‌های ازدواج، این مشکل تا حد بسیاری رفع شد. اما حال اتفاق جدید دیگری به مانع جوانان برای دریافت وام ازدواج تبدیل شده است.

در حال حاضر برخی از متقاضیان از انتظار طولانی مدت خود برای دریافت وام ازدواج خبر داده‌اند. شواهد و شکایات برخی در این زمینه حاکی از آن است که برخی از متقاضیان حدود دو ماه یا بیش‌تر برای دریافت وام ازدواج در صف انتظار هستند. برخی نیز از عدم تعیین شعبه برای آنها پس از ثبت نام در سایت بانک مرکزی خبر داده و مدعی شده‌اند که با وجود تکمیل بودن مدارک آنها، هیچ شعبه‌ای از سوی بانک مرکزی برای دریافت وام برای آنها تعیین نشده است.

حال در روزهایی که ویروس کرونا، فشار اقتصادی و دیگر موانع اجتماعی و فرهنگی راه را برای ازدواج جوانان نا هموار کرده، تاخیر دولت و بانک‌ها در پرداخت وام ازدواج نیز به مشکل تازه جوانان تبدیل شده است.

تندگویان: افزایش غیر منتظره متقاضیان وام ازدواج و کمبود اعتبار، دلیل تاخیر در پرداخت‌ها

در همین راستا و برای آگاهی از علت تاخیر در پرداخت وام ازدواج، موضوع را از محمد مهدی تندگویان معاون ساماندهی امور جوانان جویا شدیم.

تندگویان در این باره گفت: متاسفانه به دلیل مشکل تامین اعتبار آن هم در استان‌ها، مدت زمان انتظار متقاضیان برای دریافت وام ازدواج کمی طولانی شده اما بر اساس بررسی‌های ما هیچکدام از متقاضیان بیش از ۲ ماه در صف دریافت وام نبوده‌اند و به فاصله دو ماه بعد از ثبت نام و تکمیل مدارک وام را دریافت کرده‌اند.

معاون ساماندهی امور جوانان افزود: ما نیز بارها با بانک‌ها برای تسریع در پرداخت‌ها مکاتبه کردیم و به صورت ماهانه گزارش آماری از دریافت کنندگان را بررسی می‌کنیم. هر فردی که تمامی شروط لازم ازجمله تضامین خود را تکمیل کرده باشد، در صورت تاخیر در دریافت وام نیز نهایتاً دو ماه در صف انتظار وام خواهد بود و سپس وام را دریافت خواهد کرد.

تندگویان یکی دیگر از دلایل تاخیر در پرداخت وام‌های ازدواج را افزایش تعداد متقاضیان خواند و تصریح کرد: یکی از عواملی که منجر به ایجاد مشکل در تامین اعتبار بانک‌ها شده، افزایش غیر قابل پیش بینی متقاضیان وام ازدواج است. چراکه با توجه به شیب کاهشی سالانه ازدواج ما نیز تصور افزایش متقاضیان را نداشتیم اما امسال با توجه به افزایش رقم پرداختی وام، بسیاری از افرادی که از سال ۹۶ به بعد اقدام به دریافت وام نکرده بودند، تمایل به دریافت پیدا کردند.

از سوی دیگر افزایش فشار اقتصادی نیز منجر به افزایش تمایل زوجین به گرفتن وام، افزایش ثبت نام کنندگان دریافت وام و در نتیجه ایجاد مشکل در شبکه بانکی شده است.

وی در پاسخ به این سوال که اگر فردی بیش از دو ماه در انتظار دریافت وام باشد، باید به کجا مراجعه کند، توضیح داد: در صورتی که از زمان تکمیل پرونده و تایید تضامین معتبر هر یک از متقاضیان دو ماه گذشته باشد، این افراد می‌توانند به سامانه ثبت شکایات در سایت بانک مرکزی مراجعه و کد شعبه و نوع شکایت خود را ثبت کنند تا به مشکل آنها رسیدگی شود.

معاون ساماندهی امور جوانان افزود: به علاوه در سایت یا سامانه دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان نیز یک سامانه شکایت در نظر گرفته شده و به صورت هفتگی و ماهانه مورد بررسی قرار می‌گیرد و به موارد آن رسیدگی می‌شود. بنابراین در صورت ثبت شکایت هرکدام از متقاضیان در این سامانه نیز، رسیدگی خواهیم کرد.

انتهای پیام/

false
true
false
true
true
true
تلاش بانک مسکن برای بی اثر کردن تحریم ها

به گزارش نویسا نیوز؛ رییس اداره کل امور بین الملل بانک مسکن تاکید کرد که این بانک با استفاده از تجربیات سالهای گذشته، همواره توانسته که در جهت ورود کالاهای بشر دوستانه و کالاهای پزشکی و اساسی از امکانات خودش بهره ببرد.

در روزهای اخیر و در راستای تحریم های یک جانبه، آمریکا نام بانک های جدید را به لیست تحریم های خود اضافه کرد. بر اساس بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا، این وزارت خانه پس از مشورت با وزارت امور خارجه آمریکا اقدام به تحریم ۱۸ بانک کرده است. تحریم‌های جدید آن دسته از بانک‌های ایرانی را هدف قرار داده اند که تاکنون مشمول تحریم‌های ثانویه نبوده‌اند. طبق تحلیل کارشناسان، هدف از تحریم های جدید آمریکا علیه ایران این است که کانال های مورد استفاده تهران برای واردات اقلام بشردوستانه مانند غذا و دارو مسدود شوند.

در این خصوص هیبنا با فیروزه تباری، رییس اداره کل امور بین الملل بانک مسکن گفت و گو کرده است. تباری با تاکید بر این که این تحریم ها، موضوع جدیدی در نظام بانکی کشور نیست، گفت: فشارهای سیاسی و اقتصادی آمریکا از اوایل انقلاب شکوهمند اسلامی آغاز شد و همچنان ادامه دارد و برای رسیدن به اهداف پلید خود از هیچ تلاشی فرو گذار نکرده است.

رییس اداره کل امور بین الملل بانک مسکن با تاکید بر این که واکنش بانک ها به این موضوع، منفعلانه نخواهد بود گفت: طی دهه های گذشته شبکه بانکی کشور همواره توانسته این تحریم ها را بی اثر و کالاهای اساسی و مورد نیاز جامعه را وارد کند.

وی افزود: بانک مسکن نیز با استفاده از تجربیات سالهای گذشته، همواره توانسته که در جهت ورود کالاهای بشر دوستانه و کالاهای پزشکی و اساسی از امکانات خودش بهره ببرد.

تباری با تاکید بر این که پیشتر نیز این گونه نقل و انتقالات با وقفه های طولانی انجام می شد و گهگاهی هم مورد پذیرش کارگزاران قرار نمی گرفت، گفت: با عنایت به اینکه طبق مصوبات و منشورهای بین المللی همواره غذا و دارو جزو استثنائات موارد تحریم محسوب می شوند و بانک مسکن تمام تلاش خود را برای کمک به ورود کالاهای بشر دوستانه، همچنان ادامه خواهد داد.

وی در پایان تاکید کرد که با یاری و همکاری مردم و همچنین تلاش همکاران در بانک مسکن، کوشش خواهیم کرد که در مبادلات خارجی، مانند گذشته راهکارهای ارتباطی خود را ارتقا دهیم، تا اثر تحریم های ظالمانه کمرنگ شود.

 

انتهای پیام/

 

 

false
true
false
true
true
true
افتتا‌ح مرکز داده بانک ایران‌زمین برای پیاده‌سازی زیرساخت‌های بانکداری دیجیتا‌ل

به گزارش نویسا نیوز؛ مرکز داده بانک ایران‌زمین، در راستا‌ی پیاده‌سازی زیرساخت‌های اجرای بانکداری دیجیتا‌ل و همچنین توسعه سیستم‌های الکترونیک افتتا‌ح شد.

به گزارش روابط عمومی بانک ایران‌زمین، عبدالمجید پورسعید مدیرعامل بانک ایران‌زمین در همین زمینه با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در چهار سال گذشته برای پیاده‌سازی زیرساخت‌های اجرای بانکداری دیجیتا‌ل گفت: راه‌اندازی مرکز داده بانک یکی از نیازهای پیاده‌سازی بانکداری دیجیتا‌ل بود که با همت همکاران پرتلاش در روز پنج‌شنبه افتتا‌ح و زمینه‌ساز اجرای بانکداری دیجیتا‌ل خواهد بود.

پورسعید چشم‌انداز بانک ایران‌زمین را دستیابی به بانکداری دیجیتا‌ل دانست و گفت: اجرای بانکداری دیجیتا‌ل در چهار سال گذشته چشم‌انداز بانک ایران‌زمین بوده است اما امروز تنها چند گام به اجرای آن باقی مانده است که به‌زودی با برداشتن این گام‌ها از اجرای این پروژه رونمایی خواهیم کرد.

انتهای پیام/

false
true
false
true