×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
سود ۳۰ درصدی بیمه‌های عمر بیمه سینا پرداخت شد

به گزارش نویسانیوز؛ خوشبختانه با حرکت صحیح و به موقع بر اساس استراتژی تدوین شده از سوی مدیریت ارشد برای سرمایه‌گذاری بهینه‌ی منابع بیمه‌گذاران در سال ۹۸، سود بسیار خوبی از محل سرمایه‌گذاری وجوه بیمه‌گذاران، حاصل شده که رقم آن از متوسط صنعت بیمه بالاتر و در مقایسه با سایر سرمایه‌گذاری‌ها، بیشتر است.

بر اساس این گزارش، بیمه‌گذارانی که تا پایان سال ۹۸ یکی از محصولات بیمه‌های زندگی بیمه سینا را خریداری کرده‌اند، می‌توانند با مراجعه به منوی خدمات الکترونیک پورتال بیمه سینا روی گزینه «استعلام سود مشارکت در منافع بیمه نامه عمر» کلیک کرده و با وارد کردن شماره بیمه‌نامه و کد بیمه‌گذار از آخرین وضعیت بیمه‌نامه خود و میزان سود واریزی مطلع شوند.

بیمه سینا با واریز سود ۳۰ درصدی بیمه‌های عمر و سرمایه‌گذاری علاوه بر اثبات کارآمدی و امانت‌داری خود، به بیمه‌گذاران خود اطمینان می‌دهد که مسیر حرکت این شرکت در آینده نیز مطمئن و با مد نظر قرار دادن منافع بیمه‌گذاران خواهد بود.

false
true
false
true
true
true
تکمیل هویت صوتی و تصویری بیمه کوثر

به گزارش نویسانیوز؛ این مراسم با حضور رییس‌کل بیمه مرکزی، مدیرعامل ساتا، جمعی از مدیران بیمه مرکزی و همچنین مدیرعامل، معاونان و مدیران شرکت برگزار شد.

معاون ارتباطات، بازاریابی و امور مشتریان شرکت با بیان اینکه سرود شرکت بیمه کوثر با نام «چتری از آرامش» به منظور ایجاد هویت صوتی و نیز نشان روحیه همگرایی و جمعی با مشارکت عبدالجبار کاکایی و عباس آزاد، نویسنده و تنظیم‌کننده سرود و نیز جمعی از هنرمندان رونمایی شد، خاطرنشان‌کرد: زبان صریح و ساده عبارت‌های دلنشین که به راحتی به حافظه سپرده شوند، شمول معنایی و‌مفهومی استحکام و‌ قدرت اثر و مهم‌تر از همه هماهنگی با ریتم موسیقی از ویژگی‌های سرود بیمه کوثر است.

احمدرضا عصاری رعایت نسبت‌ها و اصول آهنگ‌سازی بین موسیقی و نمانام، نوع فعالیت شرکت، جامعه هدف و مخاطبان و همچنین شعر و کلام را از مهم‌ترین نکاتی دانست که در تنظیم این سرود به آن توجه شد و افزود: این موسیقی بر اساس پیشینه و ماموریت سازمانی شرکت که ارایه خدمات بیمه‌ای به عموم مردم و جامعه هدف و ایجاد آرامش و اطمینان در افراد است از نظر الگوی ریتمیک، میزان‌بندی و تندای آن انتخاب شده و استفاده از سازهای بادی برنجی و تکنیک‌های اجرایی اسپیکاتو برای بیان جمله‌ها هم معطوف به همین موضوع است. از طرفی اختصاص نقش پررنگ‌تر به گروه همخوان نشان از توصیف شرکتی است که ماموریت آن گروهی است و ما ترسیم همگرایی و روحیه جمعی کارکنان در ارایه خدمات‌شان را از این طریق بیان کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه قلم اختصاصی بیمه کوثر در راستای هویت بصری شرکت با همکاری آیدین محمد وفاداری طراحی و رونمایی شد، گفت: اطمینان، آرامش، اعتماد، استفاده از قلم‌های سنتی و مبنا قراردادن اهداف قرآنی و اسلامی از دیگر ویژگی‌های هویت و ساختار قلم بیمه کوثر است.

معاون ارتباطات، بازاریابی و امور مشتریان با بیان اینکه اساس طراحی این قلم خط نسخ نیریزی است، افزود: ۳۲ حرف در ۸۵۰ حروف‌نگاری فارسی مختلف طراحی شده است.

احمدرضا عصاری هدف از راه‌اندازی بخش عربی و انگلیسی تارنمای بیمه کوثر را پاسخگویی به مشتریان شرکت در خارج از کشور دانست و تصریح کرد: ورود به بازارهای بیمه‌ای بین‌المللی و ایجاد دفاتر بیمه در کشورهای همسایه از عوامل راه‌اندازی بخش عربی و انگلیسی تارنمای این شرکت است.

false
true
false
true
true
true
وبینار مشترک صندوق بازنشستگی کشور و بیمه ملت برگزار شد

به گزارش نویسانیوز؛ با توجه به امضای تفاهم‌نامه بیمه ملت با صندوق بازنشستگی کشوری به منظور ارائه خدمات متنوع بیمه‌ای به بازنشستگان و اعضای این صندوق، از خردادماه سال‌جاری، ارائه خدمات بیمه‌ای به صورت اقساط و با تخفیف ویژه در رشته‌های بیمه بدنه خودرو، آتش‌سوزی منازل مسکونی و بیمه عمروحادثه همراه با پوشش کرونا از سوی بیمه ملت به اعضای صندوق بازنشستگی کشوری آغاز شده که با توجه به استقبال این قشر باتجربه جامعه و ارائه خدمات بهتر به آنان؛ امکان استفاده از کارت اعتباری برای صدور هرگونه بیمه‌نامه باتوجه به اعتبار موجود در کارت، ارائه سایرخدمات بیمه‌ای از جمله بیمه زندگی و سرمایه‌گذاری و بیمه آتش‌سوزی صنعتی و غیرصنعتی از جمله مواردی بود که شرکت بیمه ملت به این طرح اضافه کرد.

همچنین در آینده‌ای نزدیک، خدمات بیمه‌های مسئولیت نیز از سوی بیمه ملت به اعضای صندوق و منتسبین آنان ارائه می‌شود.

در این وبینار، به سوال‌هایمسئولان مراکز صندوق بازنشستگی در استان‌ها در خصوص ارائه خدمات بیمه‌ای بیمه ملت به صورت زنده پاسخ داده شد.

این وبینار با حضور دکتر زهرا زاده‌غلام مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌ها، محمدمیثم وره‌چهر نماینده معاون مدیرکل فرهنگی اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری، سعید شریعتی مشاور بازاریابی و محمد عاملی مدیر بازاریابی بیمه ملت به منظور رفع ابهامات طرح تفاهم‌نامه برای مدیران مراکز صندوق بازنشستگی؛ روز یکشنبه از ساعت ۹ تا ۱۱ به صورت آنلاین برگزار شد.

false
true
false
true
true
true
عملکرد بیمه معلم در حوزه خدمات الکترونیک در دروان کرونا

به گزارش نویسانیوز؛ محمدابراهیم تحسیری، مدیرعامل بیمه معلم، با گذشت ۶ ماه از سال طی گفتگویی بخشی از عملکرد این شرکت را به تصویر کشید.

وی در خصوص مهم‌ترین برنامه‌های بیمه معلم در سال ۱۳۹۹ گفت: باتوجه به شیوع ویروس کرونا و ایجاد محدودیت‌های ارتباطی، مهمترین استراتژی بیمه معلم در سال جاری، تمرکز بر ارائه خدمات آنلاین و غیرحضوری با تکیه بر فناوری اطلاعات می‌باشد.

محمدابراهیم تحسیری با اشاره به دستاوردهای بیمه معلم در حوزه خدمات الکترونیک اذعان داشت: برای اولین بار شرکت بیمه معلم موفق به راه اندازی سامانه فروش اینترنتی بیمه نامه گردید پس از آن ارائه خدمات خسارت در دستور کار قرار گرفت و در حال حاضر کلیه زیان دیدگان مشترکین اداره گاز، به صورت آنلاین اقدام به اعلام خسارت و تشکیل پرونده می‌نمایند. به گفته وی این رویکرد در سال آتی نیز ادامه خواهد یافت و هدف بیمه معلم افزایش سبد محصولات بیمه الکترونیک در حوزه فروش و خسارت در بستر وب است که در حال حاضر زیر ساخت آن در حال ایجاد می‌باشد.

مدیرعامل بیمه معلم با بیان اینکه هدف گذاری‌های این شرکت در نیمه نخست سال محقق شده، گفت: با مرور عملکرد بیمه معلم در ۶ ماهه اول سال مشخص می‌شود که پیش بینی‌های شرکت در خصوص تولید پرتفوی محقق شده است و رشد قابل توجه و مطلوبی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است آن هم در شرایطی که با چالش ویروس کرونا و همچنین شرایط سخت اقتصادی ناشی از تحریم‌ها روبرو هستیم این امر بیانگر موفقیت شرکت بیمه معلم در دستیابی به اهداف سازمانی است.

محمدابراهیم تحسیری تاکید کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده، مصمم هستیم تا پایان سال، این مسیر را با سرعت بیشتر طی کنیم و در حوزه کسب و کار آنلاین، قدم‌های اساسی‌تری برداریم چرا که اعتقاد به ظرفیت و توانمندی کارکنان شایسته بیمه معلم داریم.

وی در ادامه به افزایش سرمایه بیمه معلم و تغیرات کلیدی حاصل از آن اشاره کرد و گفت: برنامه استراتژیک شرکت و هدف گذاری به منظور کسب جایگاه در بین ۵ شرکت برتر صنعت بیمه لازم است ساختار مالی شرکت به گونه‌ای اصلاح گردد تا این توانمندی در جهت رسیدن به اهداف ایجاد گردد.

به گفته وی برنامه افزایش سرمایه شرکت صرفاً مربوط به این مرحله نبوده و ادامه دار خواهد بود ، گام اول در برنامه‌های پیش بینی شده، استفاده حداکثری از منابع داخلی و پتانسیل‌های موجود بود که از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها صورت پذیرفته است.

وی با گذری بر حضور ۲ ساله بیمه معلم در بورس اذعان داشت: حضور در تالار بورس نه تنها باعث معرفی بهتر برند برای مشتریان می‌شود، بلکه اعتماد بیشتری نیز برای آنها ایجاد می‌نماید همچنین از آنجاییکه عملکرد شرکت در قیمت سهام آن منعکس می‌گردد، انگیزه مضاعفی برای تک تک کارکنان و مدیران شرکت به منظور بهبود وضعیت به ارمغان می‌آورد.

محمدابراهیم تحسیری با شفاف سازی در صورتهای مالی تاکید کرد: همواره یکی از نیازهای اصلی سهامداران عمده است با حضور در تابلوی بورس این مهم بیش از هر زمان دیگری برای سهامداران ایجاد شده است. همچنین روند پاسخگویی و ارائه گزارشات فصلی در زمانهای تعیین شده از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار نظمی جدید و کارآمد در نوع گزارش دهی و گزارش گیری شرکت بوجود می‌آورد که این موضوع هم منافع داخلی برای شرکت و هم منافع خارجی برای سهامداران دارد.

مدیرعامل بیمه معلم با اشاره به روند افزایشی شاخص بورس در سال ۹۸ و ۹۹ و ارزیابی این شرایط گفت: روند افزایشی شاخص بورس عمدتاً حاصل رشد متغیرهای کلان اقتصادی مانند قیمت ارز، تورم و ورود نقدینگی بوده است و بازار سهام به عنوان یکی از فرصتهای سرمایه گذاری مانند دیگر بازارها رشد قابل توجهی داشته است.

مدیرعامل بیمه معلم با اشاره به فرصتهای موجود عنوان کرد: با توجه به جذابیت بازار سهام در این بازه بیمه معلم موفق شد سبد سرمایه گذاری بورسی خود را رشد دهد و از شرایط بهبود بازار سرمایه استفاده کند، به صورتیکه افزایش تقریباً ۱۳۰۰ درصدی حجم سرمایه گذاری‌ها را تجربه کرده است.

به گفته وی یکی از مهمترین اصول سرمایه گذاری حفظ توازن بین ریسک و بازدهی است. از این رو رشد شاخص بورس در ماه‌های ابتدایی سال قطعاً ریسک بازار سهام را افزایش داده است.

مدیرعامل بیمه معلم با بیان اینکه ورود هیجانی نقدینگی به بورس و رشدهای غیرمنطقی قطعاً در بلندمدت دوام نمی‌آورد، متذکر شد: بیمه معلم نیز به عنوان یکی از مشارکت کنندگان در این بازار با دید بلندمدت هدف گذاری و حتی الامکان به دنبال کسب سود مناسب و پرهیز از ریسک‌های غیرمنطقی است.

 

false
true
false
true
true
true
رشد سود خالص هر سهم تجارت‌نو از مرز یک هزار درصد گذشت

به گزارش نویسانیوز؛ اولین شاخص مهم، سود خالص هرسهم بوده که شش ماه ابتدایی امسال با ثبت رشد یک هزار و ۱۳۷ درصدی به عدد ۱۶۲۱ ریال رسید.

سود خالص هرسهم این شرکت بیمه‌ای در مدت زمان مشابه سال قبل نیزعلی رغم پرداخت خسارت سنگین سیل که درمیان شرکت های بیمه‌ای کم نظیر بود، ۱۳۱ ریال بوده است.

دومین شاخص مهم، سود خالص شرکت بیمه تجارت‌نو در نیمه نخست سال‌جاری بوده که با عبور از مرز ۲۵۴ میلیارد تومان، رشد ۱۱۳۵ درصد را به ثبت رسانده است.

آخرین شاخص مهم مالی این شرکت بیمه‌ای، سود عملیاتی بوده که ازعدد ۲۰ میلیارد تومان با جهش قابل توجه ۱۱۰۰ درصدی به رقم ۲۵۰ میلیارد تومان رسیده است.

جمع وتفریق اعداد فوق نشان می دهد که این پدیده جدید صنعت بیمه درسه شاخص مهم مالی بیش از سه هزار درصد رشد را برای سهامداران خود به ارمغان آورده است.

 

 

false
true
false
true
true
true
بیمه تجارت‌نو مصمم در مسیر صعود

به گزارش نویسانیوز؛ بیمه تجارت‌نو که چندی است به بازار دوم فرابورس منتقل شده، در شرایط پر فراز و نشیب این روزهای بازار سرمایه توانسته با نوسان منطقی، روند مثبت خود در معاملات را حفظ کرده و هر روز بازار شاهد رشد قیمت سهام این شرکت باشد.

این در حالی است که سایر شرکت های بیمه ای از تلاطم های حاکم بر بازار چندان در امان نبوده و نوسانات زیادی را از سر می گذرانند.

نگاهی به روند معاملات سهام این شرکت از شهریور ۹۹ ، نشان می دهد که روند افزایش نرخ سهام شرکت همچنان ادامه دار بوده و سهم در موقعیت خوبی به سر می برد.

سهم توسعه‌ای در دستان سهامداران وفادار

مرتضی شعبانیان، سرپرست امور سرمایه گذاری شرکت بیمه تجارت‌نو درباره علت روند صعودی این شرکت در بورس می‌گوید: یکی از خصوصیات بارز شرکت سهامداران وفادار آن است. ۶۴ درصد سهم در اختیار سهامداران عمده و ۳۴ درصد در اختیار سهامداران جز است. درترکیب سهامداران بزرگ این شرکت نهادهای مالی قوی و متنوعی هستند که به سهم این شرکت وفادارند. علت اصلی این موضوع هم توسعه ای بودن سهم “بنو” است، چرا که سهامداران یقین دارند در صورت نگه داشتن سهم بعدها سود خوبی نصیبشان خواهد شد.

وی یکی دیگر از دلایل بروز اتفاقات مثبت در این شرکت را وجود مدیریت جوان و نیروی انسانی کارآزموده و با انگیزه ای می داند که همکاری خوبی با هم دارند. تعاملی که موجبات افزایش سود دهی و رشد حق بیمه تولیدی را به دنبال داشته است.

به گفته شعبانیان، شرکت بیمه تجارت‌نو از نظر تولید حق بیمه شتاب زیادی دارد و علاوه بر آن در بخش سرمایه گذاری هم موفق بوده و توانسته از سرمایه گذاری در بازار سرمایه، صندوق های سرمایه گذاری در طلا، سهام، سپرده بانکی، اوراق مشارکت و غیره به سود قابل قبولی دست پیدا کند. ضمن اینکه سرمایه گذاری هایی در زمینه ملک نیز صورت گرفته که آن هم نفع زیادی برای شرکت ایجاد کرده است.

عملکرد مثبت “بنو” در یک نگاه

نگاهی به آخرین گزارش عملکرد منتشر شده از این شرکت که متعلق به ۶ ماهه اول سال مالی جاری است نشان می دهد، تجارت‌نو در مقایسه با مدت مشابه سال مالی قبل توانسته سود خالص خود را از ۲۰۵ میلیارد ریال به مبلغ ۲۵۴۴ میلیارد ریال برساند و رشد ۱۱۳۵ درصدی را ثبت کند. همچنین سود هر سهم شرکت که در نیمه اول سال ۹۸ مبلغ ۱۳۱ ریال بوده در پایان شهریور۹۹ با افزایش قابل توجه ۱۱۳۷ درصدی به مبلغ ۱۶۲۱ ریال رسیده است. این شرکت در دوره یاد شده در زمینه تولید حق بیمه رشد ۹۴ درصدی را تجربه کرده و درآمد حق بیمه را ۷۸ درصد افزایش داده است.

برشی از تجارت‌نو

شرکت بیمه تجارت نوفعالیت خود را با پشتوانه سهامدارانی از جمله بانک تجارت، پست بانک، شرکت‌های سرمایه‌گذاری غدیر و ایرانیان با سرمایه اولیه ثبت شده ۲۵۰۰ میلیارد ریالی در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۵ آغاز و شروع به ارائه خدمات تخصصی در رشته‌های مختلف بیمه‌ای کرد.

مجوز فعالیت بیمه تجارت نو بر اساس قانون تاسیس موسسات بیمه غیردولتی و قانون تاسیس بیمه مرکزی و بیمه‌گری و پس از تایید شورای عالی بیمه و تصویب مجمع عمومی بیمه مرکزی با امضای محمد ابراهیم امین، رئیس کل وقت بیمه مرکزی در تاریخ ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ صادر شد، هم‌اکنون نیما نوراللهی عضو هیات مدیره و مدیرعامل شرکت بیمه تجارت نو است.

تجارت‌نو که با نماد “بنو” مبلغ ۱۵۷۰ میلیارد ریال سرمایه دارد، در گروه بیمه و صندوق بازنشستگی به جز تامین اجتماعی ثبت شده و در شهریور ۹۹ پس از ارتقا از تابلو زرد بازار پایه به بازار دوم فرابورس ایران، در جریان گشایش نماد با قیمت هر سهم ۱۸۳۳۰ ریال، معاملات خود را در بازار اصلی فرابورس آغاز کرد.

این شرکت اعلام کرده که در صدد است با بهره‌مندی از دانش و تخصص فنی کارکنان خود و استفاده از پیشرفته‌ترین فناوری‌های موجود، در قالب یک شرکت دانش‌بنیان، خلاق و پاسخگو، به انتخاب ویژه مشتریان و فعالان اقتصادی کشور تبدیل شود.

رشد های پی در پی در تولید حق بیمه، درآمد ها و سرمایه گذاری ها حکایت از آن دارد که دستیابی به اهداف بلند مدت پیش بینی شده بیمه تجارت‌نو قابل دسترسی است. روند صعودی معاملات سهام نیز بیانگر این نکته است که سهامدارانی که اقدام به خرید این سهم می کنند به آینده “بنو” امیدوار و خوشبین هستند.

false
true
false
true
true
true
انعقاد تفاهم نامه مرکز وکلای قوه قضاییه و بیمه ایران

به گزارش نویسانیوز؛ کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه، بر اساس تفاهم نامه مرکز وکلا با بیمه ایران، از این بعد عملیات احیا و بازیافت خسارت پرداختی شرکت بیمه ایران از طریق وکلای مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه انجام خواهد شد. افزون بر این، استفاده از خدمات کارشناسان رسمی دادگستری، خدمات داوری(حکمیت) و خدمات علمی – پژوهشی نیز در حوزه بیمه صورت می‌گیرد. این اتفاق بزرگ، نقطه عطف در ارائه خدمات بیمه ای به شمار می­ رود و علاوه بر تخصصی کردن مباحث بیمه­ ای، از افزایش بار پرونده‌های ارجاعی به دادگاه‌های کشور جلوگیری خواهد کرد.

اختلاف همیشگی بیمه­ گر و بیمه­ گذار

اختلاف میان بیمه‌گر و بیمه‌گذار از دیرباز در همه دنیا وجود داشته و کشور ما نیز مستثنی از این امر نیست. کمتر حادثه‌ای رخ می‌دهد که ادعای بیمه‌گذار برای دریافت خسارت با ارزیابی بیمه‌گر برای جبران خسارت یکسان باشد. اکنون بر اساس یک تفاهم نامه مشترک میان بیمه ایران به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های بیمه‌ای و مرکز وکلای قوه قضاییه، از این پس به بیمه گذار حق ارزیابی خسارت داده شده و بیمه گذاران در صورت اختلاف با بیمه‌گر می‌توانند بر اساس این تفاهم نامه برای داوری از مرکز وکلا پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

کارشناسی و داوری، پاشنه آشیل بیمه

یکی دیگر از نقص‌های جدی موجود در حوزه­ های بیمه‌ای به کارشناسی‌های غیر تخصصی بر می‌گردد. کارشناسان رسمی عمدتا براساس تخصص در انواع متفاوت بیمه‌ دسته‌بندی نشده‌اند و اطمینانی به اشراف تخصصی آنان بر پرونده‌های ارجاع‌شده نیست. افزون بر این تعداد پرونده ارجاعی به برخی کارشناسان بیش از سایرین است و در بعضی موارد برای انتخاب کارشناس قرعه‌کشی نمی‌شود. به‌علاوه، توجه نمی‌شود که یک کارشناس رسمی ظرفیت زمانی و توان تخصصی محدودی دارد و در صورت ارجاع تعداد زیاد و متنوع پرونده به او، دقت در بررسی آنها کاهش می‌یابد.

موضوع مهم دیگر داوری در صنعت بیمه است که هیچگونه نهاد و ساختاری وجود ندارد تا به بیمه‌گر و بیمه‌گذار در انتخاب داوران صالح و بی‌طرف کمک کند. این وضعیت باعث تشکیک در صلاحیت داوران، تردید در صحت آرای صادره و در نهایت تضعیف نهاد داوری در صنعت بیمه می‌شود. به همین دلیل رجوع به دادگاه برای تعیین داور یا حل اختلاف‌های بیمه‌ای رو به افزایش است و این روندگاه موجب تاخیر در احقاق حقوق بیمه‌گذار یا صدور آرای قضایی ناعادلانه علیه بیمه‌گر شده است.

رفع اشکالات با تفاهم­ نامه بزرگ

سالهاست گفته می‌شود این اختلافات نیازمند تدابیر جدی در حوزه حقوقی است تا به حداقل ممکن کاهش یابد. یعنی این موسسات و نهادهای صنعت بیمه هستند که باید در راستای افزایش اعتماد بیمه‌گذار گام بردارند و به شیوه‌ای منصفانه اختلافات را حل کنند. این اقدام بار بزرگی را هم از دوش قوه قضاییه برخواهد داشت. اکنون این اتفاق بر اساس یک تفاهم نامه میان شرکت بیمه ایران و مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه رقم خورده است.

در این رابطه، محمد رضایی مدیر عامل بیمه ایران گفت: هدف از این تفاهم نامه هماهنگی در بخش‌های مختلف بیمه ای برای کمک به انجام احیا و بازیافت خسارت‌ها توسط مرکز وکلا و کارشناسان رسمی به‌ویژه در موضوع داوری است. در این تفاهم‌نامه به بیمه گذار نیز حق ارزیابی خسارت داده شده و بیمه گذاران در صورت اختلاف با بیمه‌گر می‌توانند بر اساس این تفاهم نامه برای داوری از مرکز وکلا پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

وی درباره نقص‌های صنعت بیمه اظهارداشت: صدور یک طرفه بیمه‌نامه در صنعت بیمه، یکی از ایرادات بزرگ بود. این یعنی بیمه‌گذار در بخش صدور هیچ گونه امضایی ندارد و یا در بخش خسارت کارشناسان صنعت بیمه برای برآورد خسارات مراجعه می‌کنند. با امضای این تفاهم نامه، به بیمه‌گذاران این امکان داده می‌شود تا از کارشناسان مستقل برای ارزیابی خسارت استفاده شود.

مدیر عامل بیمه ایران اضافه کرد: با این تفاهم‌نامه عملا حق و حقوق بیمه گذار ضایع نمی‌شود و کمک خواهد کرد یک فرد مستقل، فنی و دارای دانش حقوقی اقدام به ارزیابی خسارت کند.

رضایی با اشاره به ضرورت حل موارد اختلافی میان طرفین افزود: با امضای این تفاهم‌نامه، موارد اختلافی بین بیمه گر و بیمه گذار از طریق داوری مرکز وکلا حل خواهد شد.

تحقق رسالت بیمه با کمک مرکز وکلا

انجام تبادلات علمی و فنی یکی دیگر از ابعاد این تفاهم نامه است که مورد اشاره مدیر عامل بیمه ایران قرار گرفت؛ وی اظهارداشت: به واسطه این تبادل، هم از طریق صنعت بیمه برای کارشناسان رسمی و وکلا و هم از طریق مرکز وکلا و کارشناسان رسمی برای ارائه اطلاعات به روز استفاده خواهد شد.

وی ادامه داد: در این بخش استفاده از کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های علمی در رابطه با بحث‌های فنی – بیمه‌ای و حقوقی و اقتصادی انجام خواهد شد.

مدیر عامل بیمه ایران خاطر نشان کرد: ما رسالت اجتماعی بزرگی برای حل مشکلات مردم بر عهده داریم و در این تفاهم‌نامه نوآوری‌های خوبی به‌ویژه در حوزه داوری و کارشناسی پیش بینی شده است که می‌تواند نقطه عطف و تحول در این حوزه به نهادهای عمومی و دولتی باشد.

رئیس مرکز وکلا: تحول با نوآوری­‌های شگرف

علی بهادری جهرمی رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه هم انعقاد این تفاهم‌نامه را نقطه عطف دانست و افزود: عملکرد مناسب، صحیح و قابل دفاع بیمه‌ای و در رأس آن بیمه ایران که بزرگترین شرکت بیمه‌ای است، سودی به نفع همه مردم کشور دارد و مردم از خدمات بیمه ای بهتر بهره مند می‌شوند.

وی به حجم مطالبات بالای بیمه‌ای در تمام نقاط کشور اشاره داشت و گفت: این تفاهم‌نامه تاکنون به درستی و خوبی پیش رفته است اما امضای تفاهم نامه ابتدای راه است. راه سنگین و البته موفقیت در ادامه مسیراست تا جزییات را طراحی کنیم و وارد مراحل اقدام شویم.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه اظهارداشت: در حوزه داوری نوآوری خوب و شگرفی ایجاد شده است و موارد مورد توافق باعث خواهد شد تا تحولی نو در راستای ارائه خدمات حقوقی و کارشناسی در صنعت بیمه و مشارکت وکلا و کارشناسان و ارائه خدمات به نهادهای دولتی و حکومتی شکل گیرد.

کاهش حجم ورودی به دستگاه قضایی

بهادری این تفاهم نامه را یک عامل اساسی برای کاهش ارجاعات اختلافات به محاکم دادگستری دانست و افزود: اکنون با بروز یک اختلاف، هم شرکت بیمه و هم شهروند ناچار است به محاکم دادگستری مراجعه کند. اطاله دادرسی و تشکیل پرونده بیشتر و ضرر دو طرفه حاصل این مراجعه به محاکم است.

وی خاطرنشانکرد: از آنجایی که فرایند داوری و اختلافات الکترونیکی پیش می‌رود، در نتیجه با این تفاهم نامه علاوه بر اینکه سرعت ارائه خدمات بالا می‌رود بلکه با همدلی بیشتر میان طرفین، فعالیت‌های حوزه بیمه‌ای تخصصی تر و با کیفیت بهتر خواهد بود.

۴ اقدام محوری

براساس این گزارش، چهار اقدام اساسی در تفاهم نامه انعقادی به شرح زیر محقق شده است:

اول: احیا: انجام عملیات احیا و بازیافت خسارات پرداختی شرکت در همه رشته‌های بیمه‌ای از طریق استفاده از ظرفیت مرکز وکلای دادگستری.

دوم: استفاده از خدمات کارشناسی رسمی دادگستری: مرکز در همه امور محوله پرونده‌های بازیافتی و سایر امور مورد نیاز، حسب مورد، کارشناسان رسمی در رشـــته‌های تخصصی مربوطه را به شـــرکت معرفی می‌کند.

سوم: خدمات داوری (حکمیت) : شرکت می‌تواند حل و فصل اختلافات احتمالی شرکت و شرکت‌های تابعه با اشخاصی حقیقی و حقوقی طرف قرارداد خود را به دیوان داوری مرکز به عنوان داور محول کند.

چهارم: خدمات علمی و پژوهشی: همکاری و فرهنگ سازی استفاده از خدمات بیمه‌ای و مبادله علمی، تجربی و مشارکت در برگزاری کارگاه‌های آموزشی متقابل توسط متخصصین مرکز و شرکت برای اعضاء و مدیران و پرسنل مرکز و شرکت و شرکت‌های تابعه و همچنین برگزاری همایش ها و نشست‌های علمی در ابعاد مختلف حقوقی، بیمه‌ای، اقتصادی، تبلیغاتی، تولیدی، فرهنگی، دینی، هنری، اجتماعی و کمک علمی، فنی و اجرایی در اصلاح قوانین بیمه‌ای.

 

false
true
false
true
true
true
رونمایی از تمبر اختصاصی بیمه کوثر

به گزارش نویسانیوز؛ با توجه به اینکه تمبر اختصاصی، سفیر بدون مرز شرکت است و پیام‌های مسئولان آن را در قالب تصویری به مخاطبان خود منتقل می‌کند، بنابراین مسئولان بیمه کوثر به منظور ترویج فرهنگ بیمه در میان عموم مردم این تمبر را طراحی کردند. 

false
true
false
true
true
true
چرا روابط عمومی بیمه آسیا لیاقت دریافت لوح ستاره طلایی روابط عمومی ها را دارد؟

به گزارش نویسانیوز؛ توجه شرکت بیمه آسیا به عملکرد مدیریتی موجب شده است تا دستیابی به اهداف، به شکلی موثر و همیشگی امکان‌پذیر شده و بهره‌وری و کارایی سازمان بالا برود. حضور مستمر روابط عمومی بیمه آسیا در عرصه‌های مختلف رسانه، اطلاع رسانی و صد البته پاسخگویی مناسب به بیمه گذاران مهر تاییدی بر شایستگی‌های این شرکت برای کسب ستاره طلایی روابط عمومی هاست.
روابط عمومی شرکت بیمه آسیا با داشتن کارشناسان مجرب که همواره در تلاش هستند نام این شرکت را در جایگاه رفیع صنعت بیمه نگاه دارند، تلاش دارد علاوه بر کارکردهای یک واحد روابط عمومی، در عرصه مسئولیت های اجتماعی نیز مثمر ثمر باشد.
همین امر موجب می‌شود، این برند در صنعت بیمه کشور در صدرکارایی و اعتماد مردم باشد؛ چراکه اولین خواسته بیمه‌گذاران ارتباط موثر با بیمه‌گر و پاسخگویی سریع و مناسب است.
مدیران و کارکنان در سازمان‌های کارآمد، به طور طبیعی مدیریت عملکرد درست را در تمام زندگی خود لحاظ کرده و تمام فرایندهای مهم تشکیل‌دهنده را به خوبی اجرا می‌کنند. برهمین اساس، در شرکت بیمه آسیا اهداف از پیش تعیین شده و کارها به صورت هدفمند، برنامه‌ریزی می‌شود. پیشرفت به دست آمده در جهتِ دستیابی به اهداف، سنجیده می‌شود و کارکنان، بازخورد دریافت می‌کنند. در این سازمان،‌ استانداردهای بالایی تعیین می‌شود؛ ولی در عین حال، مهارت‌های لازم برای رسیدن به آن استانداردها نیز پرورش داده می‌شود. در همین راستا نیز می‌توان ادعا کرد بیمه آسیا در مدیریت عملکرد به خوبی پیش رفته است.
این گزارش می‌افزاید، شرکت بیمه آسـیا به عنـوان یکی از معتبرترین شرکت های بیمه با انجام عملیات بیـمه ای در بیمه های زندگی، غیر زندگی و اتکایی همواره بر آن است تا با بکارگیری روش های نوین ارائه خدمات و با اتکا بر سرمایه انسانی متخصص و حرفه ای در جهت تامین رضایت تمام ذینفعان تلاش کرده و با بهبود مستمر ترکیب سبد خدمات، حضوری موثر در بازاربیمه کشور داشته باشد .
این شرکت در اجرای ماموریت‌های خود و برای تحقق چشم انداز خود به تامین رضایت ذینفعان، پایبندی به اصول اخلاق حرفه ای و ارائه خدمات مناسب، سریع و آسان معتقد بوده و همین امر شایستگی‌های این شرکت را برای دریافت ستاره طلایی روابط عمومی در حوزه مدیریت عملکرد نمایان می‌کند.
شرکت بیمه آسیا همچنین در عرصه مسئولیت‌های اجتماعی خویش همواره در کمک رسانی به سیلزدگان و زلزله زدگان کشور، همچنین افراد محروم در سراسر کشور پیشتاز بوده است؛ چرا که این شرکت همواره به ایفای مسئولیت های اجتماعی خویش در کنار عمل به تعهدات حرفه‌ای اعتقادی راسخ دارد.
این گزارش می‌افزاید، بیمه آسیا در ۳ سال گذشته با اختصاص مبلغ ۱۲میلیارد ریال هزینه چاپ سررسید، بیش از ۴۵۰هزار جلد دفتر مشق را درمدارس مناطق محروم کشور تهیه و توزیع کرده است. همچنین ساخت و تحویل ۳ مدرسه در مناطق محروم و روستایی استان های سیستان و بلوچستان، آذربایجان شرقی و خراسان جنوبی از دیگر فعالیت های فرهنگی ـ آموزشی بیمه آسیاست که مورد استقبال و قدردانی مسئولان آموزشی کشور قرار گرفته است. این نمونه‌ها گوشه کوچکی از عملکرد بیمه آسیا در حوزه مسئولیت اجتماعی است که این شرکت را شایسته دریافت لوح ستاره طلایی کرده است.
این شرکت در کنار عمل به مسئولیت‌ های مدیریتی و اجتماعی خود در ارتباط موثر با مردم و خانواده بزرگ بیمه آسیا از بیمه‌گذاران گرفته تا سهامداران و ذی‌نفعان، همواره در تلاش بوده است که به بهترین نحو ممکن عمل کند.
روابط عمومی بیمه آسیا همواره ثابت کرده است که در برابر حقوق جامعه، بیمه‌گذاران و سهامداران و ذی‌نفعان هم انتقادپذیر و مسئولیت‌پذیر بوده و برای شفافیت حداکثری با رویکرد پذیرش انتقادهای سازنده و اطلاع‌رسانی به موقع همواره تلاش می‌کند که این امر صد درصد با کمک یک سازمان منسجم و کاربلد در روابط عمومی بیمه آسیا محقق می‌شود.
همین عوامل منجر بدان می‌شود که شایستگی‌های روابط عمومی بیمه آسیا نمایان شده و لیاقت دریافت ستاره طلایی در رده های عملکرد مدیریتی و مسئولیت اجتماعی را داشته باشد.
اما این ابتدای راه است و سازمان قوی چون روابط عمومی بیمه آسیا، با تکیه بر عملکرد مناسب این شرکت باید بیش از پیش، پیشتاز عرصه تعامل با رسانه ها، بیمه گذاران، سهامداران و ذینفعان باشد. برهمین اساس نیز بیمه گذاران می‌توانند از طریق سایت این شرکت و یا شماره تلفن ۸۷۰۷-۰۲۱ با شرکت بیمه آسیا تعامل داشته باشند.
گفتنی است، در جشنواره تبلیغات و روابط عمومی که به مناسبت روز ملی روابط عمومی و با حضور مسئولانی از وزارت فرهنگ و ارشاد، بهداشت درمان وآموزش پزشکی، مدیران و کارشناسان روابط عمومی و استادان دانشگاه ها برگزار شد، لوح “ستاره طلایی روابط عمومی” هشتمین جشنواره ستارگان روابط عمومی ایران به روابط عمومی بیمه آسیا اهدا شد.
با بررسی های انجام شده و کسب امتیازات بیشتر در بین روابط عمومی های ستاره سال ۱۳۹۸ ، لوح ” ستاره طلایی روابط عمومی” در رده های عملکرد مدیریتی و مسئولیت اجتماعی به مدیریت روابط عمومی بیمه آسیا اختصاص یافت. در هشتمین جشنواره ستارگان روابط عمومی ایران برترین ها و ستاره های روابط عمومی در بخش های ستاره ماندگار ، ستاره خدمت ، ستاره شایستگی ،ستاره مدیریت ،ستاره مسئولیت اجتماعی و ستارگان روابط عمومی معرفی و از آنان قدردانی شد.

false
true
false
true
true
true
سامانه جدید تامین اجتماعی راه‌اندازی شد!

به گزارش نویسا؛ مهندس علی معیری اظهار کرد: در اجرای آیین نامه اجرایی ماده ۸ قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات مصوب ۹۴ هیاًت وزیران و مفاد بند ث ماده ۶۷ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه، سامانه کارپوشه ملی ایرانیان توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات راه‌اندازی شد.

وی افزود: این سامانه به منظور ارائه خدمات استعلامی دستگاه‌های اجرایی به مردم و همچنین ارائه اسناد و مدارک احراز اصالت شده اشخاص حقیقی به دستگاه‌های اجرایی توسعه و راه‌اندازی شده است.

معیری ادامه داد: طی هماهنگی‌های صورت پذیرفته با سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران، ارجاع ابلاغ الکترونیک احکام مطالباتی و ابلاغ فرم اطلاعات اولیه درخواست بازرسی از دفاتر قانونی سازمان تامین اجتماعی به سامانه مذکور از دی ماه ۹۷ برای تمامی کارفرمایان پس از ابلاغ هر حکم و به‌صورت مکانیزه، پیاده‌سازی و عملیاتی شده است.

وی گفت: روش ارائه خدمت ابلاغ الکترونیک به مخاطبین سازمان از طریق کارپوشه ملی ایرانیان، به موازات سایر روش‌های اطلاع رسانی موجود؛ شامل درج احکام در پورتال سازمان به نشانی https: //eservices.tamin.ir و ارسال پیامک‌های اطلاع رسانی و ارسال پست الکترونیک به کارفرمایان انجام می‌شود.

معیری با بیان اینکه روزانه به صورت میانگین ۷۵۰۰ حکم مطالباتی از سوی سازمان تامین اجتماعی به سامانه مذکور ارسال می‌شود، گفت: از زمان راه‌اندازی تاکنون، ۶ میلیون و ۴۷۲ هزار و ۳۸۰ رکورد اطلاعاتی ابلاغ شده است.

معیری اضافه کرد: طی خبر رسمی دفتر پایش و نظارت بر پیاده‌سازی دولت الکترونیکی سازمان فناوری اطلاعات، پیرو تغییر ساعت رسمی کشور در تاریخ ۹۸/۰۶/۳۰، سامانه کارپوشه ملی ایرانیان از ساعت ۵۵: ۲۳ مورخ ۹۸/۰۶/۲۹ به مدت یک ساعت و پانزده دقیقه از کار افتادگی (Down Time) دارد.

وی افزود: در سایر روش‌های اطلاع رسانی به کارفرمایان سازمان تامین اجتماعی، اختلالی ایجاد نخواهد شد و پس از رفع مشکل مذکور، رکوردهای در صف ارسال، مجدد ارسال شده و در کارتابل مخاطبین در سامانه قرار می‌گیرد.

false
true
false
true